Je hebt er zin in, wilt vooruit, maar blijft in dezelfde versnelling hangen? Je bent klaar voor die volgende grote uitdaging of groeispurt voor je firma maar zoekt de katalysator voor vooruitgang? Dit zit in jezelf! Met de onderstaande inzichten leg je de basis voor vooruitgang en voldoening.
ANALYSEREN
Heb je onze eerdere blogs al gelezen? Dan weet je dat alles bij jezelf begint. Stel jezelf daarom de volgende twee vragen:
-Waar zie je jezelf over 10 jaar?
-Waar zie je je bedrijf over 10 jaar?
Denk nog niet in 'hoe', maar wel in 'wat'. Ga uit van wat je graag wilt en nog niet in hoe je er moet komen. Visualiseren is hier de boodschap. Hoe zie je het letterlijk voor je? Hoe we dit kunnen concretiseren in de werkelijkheid is voor de volgende stap.
Zie je het allemaal voor je? Kan je het beschrijven tot in het kleinste detail? Mooi zo, tijd voor een reality check.
REMEDIËREN
Blik terug op jouw loopbaanlijn. Zo word je bewust van triggers uit het verleden, die je vervolgens kan doortrekken naar nu en later. Zoeken baselines en patronen in de eerdere hoogtes en laagtes doorheen je carrière. Kortom: analyseer en gaan op zoek naar de LEVENSCONJUNCTUUR (recessies, booms,…).
Deze info neem je mee in het opstellen van een business plan, dat jou en jouw bedrijf vereenzelvigt. Zo bepaal je hoe haalbaar je visualisatie is en hoe je er stapsgewijs toe zal raken.
IMPLEMENTEREN
Vertaal je doelstellingen naar concrete actiepunten. Denk aan stappenplannen die je doelen dagdagelijks haalbaar maken. Denk ook aan meetbaarheid. Wat zal objectief bepalen dat je dichter bij je doel staat? Je gevoel is één indicator, je hebt echter onpartijdige duiding nodig. Volg deze goed op met bv. wekelijkse analyses.
Ik begeleid deze implementatie van a tot z in de praktijk. Samen bewaren we de helikoptervisie en bestendigen we een succesvolle oplossing. Contacteer me voor een vrijblijvend intakegesprek. Samen analyseren we de huidige noden en komen we tot een change traject.
Commenti